تفاوت شکلات سفید با سایر شکلات ها

توسط
دوست داشتن0

همه انواع مختلف شكلات ،چه شكلات تلخ، سفيد يا شيري را دوست دارند!

اما تعداد كمي از مردم تفاوت ميان اين سه نوع شكلات را مي دانند. در واقع يك عنصر ويژه در شكلات وجود دارد كه تعيين كننده نوع آن است. در این مقاله می خواهیم در مورد شکلات سفید صحبت کنیم :

شكلات سفيد به همان روشي تهيه مي شود كه شكلات هاي شيري و شكلات هاي تلخ تهيه مي شوند . تنها تفاوت آن در مواد تشكيل دهنده آن است .ماده اصلي شكلات از درخت كاكائو كه در در منطقه استوايي شمال آمريكا ،آفریقا و آسيا رشد مي كند گرفته مي شود. ميوه اين درخت، دانه هاي كاكائو است كه درو شده و پس از يك هفته خشك مي شود. بهترين شكلات، از دانه هاي شكلات كه به صورت طبيعي توسط نور خورشيد خشك شده ساختهمي شود و شکلات حاصل از خشك كننده هاي مصنوعي نامرغوب هستند.

دانه ها برشته می شود و  پوسته های آن از دانه جدا مي شود. سپس كاكائوي به دست آمده به صوررت يك مايع غلیظ پهن مي شود. اين ماده را شكلات مایع (cocoa liquor) می نامندکه شكلات غير شيرين از این مایع تهیه مي شود. برای تهیه سایر انواع شکلاتها، شکلات مایع فشرده می شود و چربي آن گرفته مي شود، اين چربي كره كاكائو (cocoa butter) است. با گرفتن كره كاكائو از شکلات مایع، پودري تهیه مي شود كه وقتي در مراحل بعدی با كره كاكائو و ساير مواد مخلوط شود انواع ديگر شكلات از آن حاصل ميشود. در واقع شکلات خالص از پودر کاکائو، شکلات مایع،کره کاکائو و شکر تهیه میشود و  همچنین برای تهیه شکلات شیری نیز به این محتویات شیر افزوده می شود.

شكلات سفيد، از كره كاكائو، شیر و شكر تهيه گرديده است و در واقع در آن پودر کاکائو و شکلات مایع وجود ندارد.حتی عده‌ای از افراد به همین دلیل شکلات سفید را جز شکلات ها به حساب نمی‌آورند. دليل آنكه بسياري از مردم شكلات سفيد را نسبت به شكلات تلخ و شكلات شيري بيشتر دوست دارند به دليل شيرين تر و چرب تر بودن شكلات هاي سفيد است.

براي تهيه شكلات تخته ای و تكه اي محصول مورد نظر تصفيه مي شود مخلوط به دست آمده حرارت داده شده و به آرامي سرد مي شود.به اين روش كه تقريباً يك هفته زمان مي برد،سرد و معتدل"conching" and "tempering." مي گويند.

 

محصولات مرتبط:

شکلات سفید

تهیه و تدوین:

گروه خبر تنقلات

 

 

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط

تویکس

توسطفرنام فرقانی

شکلات و رژیم غذایی

توسطفرنام فرقانی

ام اند ام

توسطفرنام فرقانی

ریتر اسپورت

توسطفرنام فرقانی
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم