سس هاینز چگونه تولید شد؟

توسط
دوست داشتن0

شرکت اچ جی هاینز ( H J Heinz) که به طور مختصر به نام هاینز شناخته می‌شود، معروف‌ترین برند تولید کنندۀ سس کچاپ در دنیا است که دفتر مرکزی آن در پیتزبورگ پنسیلوانیا واقع شده است. این‌شرکت تولید کنندۀ مواد غذایی در تمامی قاره‌های جهان دارای کارخانه‌های متعددی است و محصولاتش که انواع آن‌ها به جز سس کچاپ به بیش از هزار نوع می‌رسند، در بیش از 200 کشور جهان عرضه می‌شوند. این شرکت مدعی است که بیش از 150 برند دارد که در جهان برند شماره 1 و یا شماره 2 هستند. از نظر کچاپ در آمریکا، این‌شرکت رتبۀ شماره 1 را با بیش از 50% از سهم بازار در اختیار دارد. این‌شرکت در سال 1869 توسط هنری جی هاینز بنا نهاده شد و فعالیت خود را  البته در ابعاد کوچک و در  زمینۀ بسته بندی مواد غذایی آغاز کرد. او در ابتدا با چند نفر از جمله برادر خود مشارکت داشت ولی در سال 1888 سهام شرکای خود را خرید و به تنهایی به توسعه شرکت پرداخت.

محصول سس گوجه فرنگی یا کچاپ هاینز که یکی از پر‌فروش‌ترین برندهای کچاپ در دنیا است در سال 1876 توسط این شرکت به بازار معرفی شد. در سال 1907 هاینز تصمیم به تولید با ظرفیت بسیار بالا گرفت و با تولید 13 میلیون شیشه کچاپ در سال شروع به صادرات این محصول به بازارهای بین المللی از جمله هند، استرالیا، آفریقای جنوبی، نیوزلند، ژاپن، آمریکای جنوبی و بریتانیا کرد. کچاپ هاینز امروزه در بسیاری از رستوران‌های دنیا سرو می شود که معمولا با غذاهایی چون سیب زمینی سرخ کرده، همبرگر، هات داگ و دیگر غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شعار تبلیغاتی این کچاپ، "هاینز، کچاپ مورد علاقه آمریکا" است. جالب است بدانید که در سال 2012 بیش از 650 میلیون شیشه سس هاینز در سراسر دنیا به فروش رفته است که بیشتر آنها در خود ایالات متحده آمریکا تولید می‌شوند. کچاپ‌های هاینز به غیر از اینکه در بطری‌های شیشه‌ای عرضه می‌شوند، در بطری‌های فشاری پلاستیکی و همچنین بسته‌ای کوچک یکبار مصرف نیز ارائه می‌گردند. این‌شرکت برای مدتی کچاپ رنگی با رنگ های سبز و بنفش تولید کرد که بازار کودکان را مخاطب قرار داده بود ولی در سال 2006 تولید آن متوقف شد. شرکت هاینز بنا به نظر سنجی اخیری که در باب رضایتمندی مشتری‌های آمریکایی انجام شده بود و از 10644 مصرف کننده نظرسنجی شده بود، بیشترین امتیاز را کسب کرد و حتی بالاتر از شرکت‌هایی چون کوکاکولا، کرافت و نستله قرار گرفت.

منبع: WWW.Fidilio.com

محصولات مرتبط: HEINZ

گروه خبری تنقلات

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم