ام اند ام

توسط
دوست داشتن0

مطمئنا شما هم یکی از طرفداران شکلات‌های ام‌اندام هستید.شکلات‌های خوش طعم و رنگی که واقعا پر از انرژی هستند. این مطلب یک برند خوشمزه را برای شما به صورت کامل شرح می‌دهد تا با آن بیشتر آشنا شوید.

ام‌اندام چیست؟

ام‌اندام شکلات‌های دکمه ای شکلی هستند که توسط الکس هالیمی در یک کارخانه ی شیرینی آمریکایی در سال ۱۹۴۱ (مارس) تولید شد و شروع به کار کرد که در حال حاضر به بیشتر از ۱۰۰ کشور جهان فروخته می‌شود.
بر روی هر یک از این شکلات‌های دکمه‌ای یک حرف حک شده است. طعم‌های بسیار مختلفی دارد که این تنوع طعم شامل شیر شکلاتی، شکلات تلخ، شکلات نعنایی، بادام زمینی، بادام، پرتقالی شکلاتی، نارگیلی، گیلاس وحشی، دارچین، رزبری، کره بادام زمینی نمکی است. البته این تنوع فقط شامل این مزه‌ها نمیشود بلکه تنوع زیادی در رنگ بندی این شکلات‌ها نیز وجود دارد که بعضی از آنها سالانه تغییر می‌کنند.

سال ۱۹۳۰ که مصادف بود با جنگ داخلی اسپانیا، فکری به ذهن پسر موسس کارخانه مارس رسید. وقتی فارست دید که سربازان شکلات‌های گلوله‌ای شکل که یک پوسته سخت برای جلوگیری از آب شدن شکلات دارد می‌خورند،به فکرش رسید که خودش از این روش استفاده کند. مارس امتیاز تولید این نوع شکلات به روش خودش را ۳ مارس ۱۹۴۱ برای خودش ثبت کرد. این شرکت اول با نام «ام‌اندام با مسولیت محدود (M&M Limited)» به ثبت رسید. این دو «ام» بر اساس حرف اول نام فامیلی مارس و حرف اول نام فامیلی پسر کارخانه شکلات هرشیز «بروس موری» (که ۲۰ درصد سهام شرکت متعلق به او بود) هستند. طبق این قرارداد حق استفاده از شکلات کارخانه هرشیز که حق جیره‌بندی شکلات در زمان کمبود را داشت به کارخانه مارس برای تولید شکلات‌های ام‌اندام داده شد. در زمان جنگ جهانی دوم تولیدات بیشتر شد برای همین کارخانه در نیوجرسی بزرگتر شد و شکلات‌ها در طول زمان جنگ به صورت انحصاری فقط به ارتش فروخته می‌شدند.

سال ۱۹۵۰ یه حرف ام مشکی روی شکلات ها چاپ شد که به عنوان یه علامت تجاری یگانه عمل کند، این علامت سال ۱۹۵۴ به رنگ سفید تغییر کرد. اوایل سال ۱۹۵۰ موسسه تحقیقاتی میدوست در شهر کنساس که برای ام‌اندام کار میکرد،توانست با بهبود ساخت و ساز خط تولید باعث شود که در هر ساعت هزار و پانصد کیلو شکلات با روکش پوشانده شوند.

ام‌اندام بادام زمینی در سال ۱۹۵۴ معرفی شد ولی در اوایل تولید فقط با رنگ برنزی عرضه می‌شدند. برای معرفی این محصول جدید از یک جمله استفاده کردند: «این شکلات‌ها در دهانتان آب می‌شوند،نه در دستتان.»

سال ۱۹۶۰ کارخانه ام‌اندام رنگ‌های سبز و قرمز و زرد را هم به محصولات خود اضافه کرد.
در سال ۱۹۸۰ ام‌اندام محصولات خود را جهانی کرد و آن‌ها را در اروپا، استرالیا، هنگ‌کنگ، ژاپن، مالزی و انگلستان معرفی کرد.

با اینکه ام‌اندام‌های بادامی سال ۱۹۶۰ معرفی شدند و بعد هم از بازار جمع آوری شدند، ولی بازهم سال ۱۹۸۸ به صورت محدود وارد بازار شدند ولی فقط در طول کریسمس و عید پاک می‌شد آن‌ها را پیدا کرد. سرانجام در سال ۱۹۹۲ به یک بخش اصلی خط تولید ام‌اندام تبدیل شدند.

در سال ۱۹۸۶ ام‌اندام شکلات‌های مخصوص تعطیلات عید پاک که روی پوسته آن‌ها جوجه، خرگوش و تخم‌مرغ چاپ شده بود و شکلات‌های مخصوص کریسمس که روی آن‌ها درخت کاج و شمع چاپ شده بود را معرفی کرد. شکلات‌های کریسمسی یک نوع نعنایی هم داشتند. سال ۱۹۹۳ این علامت‌های خاص جای خود را به یک حرف M دادند.

در سال ۱۹۹۱ ام‌اندام با طعم کره بادام زمینی عرضه شد. وسط این شکلات‌ها کره بادام زمینی وجود داشت. از سال ۲۰۱۳ به بعد سایز ام‌اندام‌های بادام زمینی کمی کوچکتر شده است.

در سال ۱۹۹۶ مارس ام‌اندام‌های کوچک را معرفی کرد. این شکلات‌های کوچک به جای کیسه در یک بسته‌بندی پلاستیکی فروخته می‌شدند.

در سال ۱۹۹۹ ام‌اندام‌های ترد معرفی شدند. آن‌ها کمی از نوع شیری بزرگتر بودند و وسط آن‌ها یک ویفر ترد وجود داشت، اما از سال ۲۰۰۵ به بعد دیگر در آمریکا تولید نمی‌شوند. اگرچه هنوز در اروپا، استرالیا و جنوب شرق آسیا می‌شود آن‌ها را پیدا کرد.

در جولای ۲۰۱۳، ام‌اندام با طعم Dulce de leche (یک نوع شیرینی) در ۵ فروشگاه بزرگ که بیشتر مشتری‌های اسپانیایی زبان داشتند،در لس‌آنجلس، میامی، براونزویل و سن آنتونیو ارائه شد. اما این طعم هیچوقت آن طور که باید مورد پسند مشتریان اسپانیایی زبان قرار نگرفت،چون طعم‌های عادی ام‌اندام را بیشتر دوست داشتند و سرانجام تولید این نوع شکلات در سال ۲۰۰۳ در بیشتر مناطق متوقف شد.

در سال ۲۰۱۰ ام‌اندام چوب شور تولید شد که وسط آن‌ها یک تکه چوب شور وجود داشت و به اندازه ام‌اندام بادام زمینی بودند ولی شکلشان بیشتر دایره‌ای بود.
سال ۲۰۱۳ ام‌اندام به شکل شکلات تخته‌ای با نام M-Azing که قبلا سال ۲۰۰۴ تولید شده بود،مجددا تولید شد.

بازاریابی بر اساس تفکرات نو به ام‌اندام کمک کرده که برندش را بسازد و خودش را تبدیل به یک آیین در زمینه شکلات بکند. انیمیشن‌های کامپیوتری، تبدیل شکلات‌ها به شخصیتهای کارتونی و تکنیک‌های بازاریابی هوشمند به ام‌اندام کمک فراوانی کرده‌اند تا برند خود را بشناساند و مشتریان وفادار برای خودش دست و پا کند.‎

تبلیغات گسترده و جذاب در تلویزیون و استفاده از کاراکترهای شکلاتی که با انسان ها در ارتباط هستند و ارتباط کلامی دارند، به نحوی که این حس را به شما القا میکنند که این شکلات های رنگی با کاراکتری که دارند عضو جدانشدنی زندگی شما هستند.با تبلیغات خیلی خاص چه به صورت فیلم و چه بصورت تصویر شما ناخودآگاه وادار می شوید که حتی برای یک بار هم که شده این شکلات ها را امتحان کنید؛واگر از طرفداران همیشگی باشید،با لذت فراوان از تبلیغات مهر تایید بر کیفیت این محصول می زنید.

برای مناسبت های ویژه مانند کریسمس و انواع عید ها بسته بندی، تبلیغات ،و حتی شکل های شکلات ها در برخی موارد تغییر میکند و متناسب با آن مناسبت به شکل جذابی ارائه میشود.

سال ۱۹۹۸ ام‌ان‌ام به عنوان شکلات هزاره جدید شناخته شد، با توجه به اینکه MM در زبان لاتین به معنای ۲۰۰۰ است.
در سال ۲۰۰۰ ام‌اندام ساده یا Plain (نامی که سال ۱۹۵۴ بعد از تولید طعم بادام‌زمینی معرفی شد) به ام‌اندام شیرشکلاتی تغییر نام داده شد و تصاویر تکه‌های شکلات به بسته‌های سنتی قهوه‌ای و سفید اضافه شدند.

هم‌اکنون فروشگاه‌های دنیای ام‌اندام در نقاط مختلفی مانند لاس‌وگاس، نیویورک و لندن دایر شده‌اند و چندین بازی مختلف با الهام از شکلات‌های ام‌اندام تولید شده‌اند.

شکلات‌های قرمز از سال ۱۹۷۶ بخاطر نگرانی‌هایی در مورد سالم بودنشان دیگر تولید نشدند. نگرانی‌هایی از بابت سرطان‌زا بودن رنگ خوراکی Amaranth وجود داشت، برای همین این شکلات‌ها با شکلات‌های نارنجی رنگ جایگزین شدند. این تصمیم با وجود این گرفته شد که ام‌اندام برای تولید شکلات‌های قرمزش از این رنگ خوراکی استفاده نمی‌کرد و این تصمیم را صرفا برای راحت کردن خیال مشتری‌های نگرانش گرفت. شکلات‌های قرمز ۱۰ سال بعد دوباره وارد بازار شدند، ولی شکلات‌های نارنجی هم همچنان تولید می‌شدند.

در جولای ۲۰۰۹، یک تحقیق علمی نشان داد که یک رنگ خوراکی شبیه آن چیزی که در تولید ام‌اندام آبی رنگ بکار می‌رود، به موش‌های فلج کمک می‌کند که دوباره راه بروند.

منبع:

www.fidilio.com

گروه خبری تنقلات

محصولات مرتبط
46,000 تومان
دراژه 45 گرمی M&M's peanut - دراژه شکلاتی با مغز بادام زمینی  M&M's Peanut، شامل یک بادام زمینی در وسط شکلات است که بافتی ترد و مغزدار به اسمارتیز اضافه می کند.اسمارتیز ام اند ام در رنگ های مختلفی از جمله...
48,000 تومان
دراژه 45 گرمی M&M's milk chocolate - دراژه ام اند امز قهوه ای با مغز شکلات شیری  دراژه های ام اند ام که با نام اسمارتیز ام اند ام نیز شناخته می شود،یکی از محبوب ترین برندهای شرکت مارس آمریکا است.اولین بار ایده...
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم