چای کرک

توسط
دوست داشتن2

چای کرک (karak tea)، یک نوع چای گیاهی است که در مناطق و کشور‌های اطراف خلیج فارس بسیار رایج است. این چای بسیار مشابه چای ماسالا است، با این تفاوت که ادویه کمتری به آن افزوده می‌شود. شما می‌توانید تنها با چای معمولی، شیر و شکر این چای را تهیه کنید. چای ماسالا، معمولا حاوی دانه فلفل، دارچین و ادویه‌های دیگر است.

ریشه چای کرک به کدام منطقه جفرافیایی برمی‌گردد؟

ریشه این چای به هندوستان، که در آن‌جا در چایخانه‌ها معمولا سرو می‌شود، برمی‌گردد. این چای در کشورهای اطراف خلیج فارس مانند امارات و عربستان به طور ویژه‌ای محبوب است، به طوری که خیلی از افراد ادعا می‌کنند که ریشه این چای به این منطقه برمی‌گردد. این چای در بریتانیا نیز شناخته‌شده است و بسیاری از رستوران‌های با سبک غذای هندی در این ناحیه، آن را سرو می‌کنند. اگر به غذاها و خوراکی‌های با سبک هندی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این چای را حتما امتحان کنید.

تفاوت چای ماسالا با چای کرک چیست؟

بسیاری از مردم چای کرک را با چای ماسالا اشتباه می‌گیرند. در حالی که این دو چای شباهت بسیاری به همدیگر دارند، اما در اصل با هم متفاوت هستند. چای کرک، چایی طعم‌دار است و رنگ کاراملی بیشتری نسبت به چای معمولی دارد، اما نسبت به چای ماسالا طعم رقیق‌تری دارد. می‌توان چای کرک را چای‌ای بین چای معمولی و چای ماسالا (چای ادویه‌دار) در نظر گرفت.

خواص و فواید چای کرک

خیلی از افراد سوال می‌کنند که چای کرک برای چه چیزی خوب است؟

چای کرک، مانند بسیاری از چای‎‌ها خواص بسیاری دارد. برای اینکه این خواص را بهتر درک کنیم، خواص اجزای آن را به صورت مجزا بیان خواهیم کرد.

به عنوان مثال، چای سیاه که از آن برای درست کردن چای کرک استفاده می‌شود، دارای خواص آنتی‌اکسیدان می‌باشد، با توجه به ذراتی مانند پلی‌فنول‌ها که به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند. همچنین فلاونویدهای موجود در چای سیاه نیز باعث تقویت سلامت قلبی می‌شود.

ادویه‌های استفاده‌شده در چای کرک، مانند زنجبیل و هل، خواص آنتی‌باکتری دارند، که به جلوگیری از مشکلات گوارشی کمک می‌کنند. به علاوه، زنجبیل ضدالتهاب است و با تقویت روند چرخه اکسیژن در اندام‌های گوارشی، به فرآیند گوارش کمک بسیار می‌کند. از طرف دیگر، هل موجود در چای، خود یک منبع شناخته‌شده برای ویتامین سی است.

این چای همچنین برای بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا نیز خوب است و از افراد در برابر این دو بیماری محافظت می‌کند.

شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر، چای کرک علی‌تی را از فروشگاه تنقلات تهیه و خریداری کنید.

چای کرک علی‌تی

منبع:

https://everylittlecrumb.com/karak-chai/

https://monkschai.com/blogs/news/what-is-karak-chai-all-you-need-to-know#:~:text=So%20you%20may%20ask%2C%20is,than%20the%20typical%20masala%20tea.

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط

چای گارسینیا کامبوجیا

توسطفرنام فرقانی

چای دتوکس

توسطفرنام فرقانی

چای در فرهنگ های مختلف

توسطملیحه باغشاهی
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم