سیروپ شکلاتی و کارامل

توسط
دوست داشتن1

سیروپ شکلاتی، نوعی سس شیرین و چسبناک است که به عنوان تاپینگ و برای دادن مزه‌ای بهتر به نوشیدنی‌ها و دسرها استفاده می‌شود. در تهیه این محصول از شکر، پودر کاکائو، عصاره وانیل و بعضی مواقع از نمک استفاده می‌شود. این سیروپ را هم می‌توانید به صورت خانگی تهیه کنید و هم به صورت آماده از فروشگاه‌ها و برخی کافه‌ها خریداری و دریافت کنید. 

تفاوت سیروپ شکلاتی با سس شکلاتی در چه چیزی است؟

در دستورالعمل‌های تهیه سیروپ شکلاتی و سس شکلاتی شباهت‌های زیادی وجود دارد، اما این دو محصول به طور کلی نسبت به همدیگر متفاوت هستند. سس شکلاتی، مایع غلیظ‌تری نسبت به سیروپ شکلاتی است که عمدتا به عنوان تاپینگ در دسرها استفاده می‌شود، در حالی که سیروپ شکلاتی، مایع‌ای رقیق‌تر نسبت به سس شکلاتی است که می‌توان آن را روی دسرها ریخت یا به عنوان دیپ از آن استفاده کرد. از مواد غذایی مشترکی که در تهیه این دو محصول استفاده شده است، می‌توان پودر کاکائو، آب و شکر را نام برد. برای طعم‌دار کردن قهوه‌تان، بسته به نوع قهوه‌ای که دم می‌کنید، می‌توانید از سیروپ شکلاتی با غلظت کمتر یا از سس شکلاتی با شکلات غلیظ‌‌‌‌تر استفاده کنید( اگرچه برای بیشتر قهوه‌ها هردوی آنها را می‌توان استفاده کرد). سیروپ شکلاتی، به دلیل ترکیب شدن بهتر، پیشنهاد می‌شود که برای نوشیدنی‌های سرد استفاده شود. درحالی که نوشیدنی‌های گرم، مانند موکا، به علت غلظت‌شان، ترکیب خوشمزه‌تری با سس شکلاتی درست می‌کنند.

سیروپ کارامل

سیروپ کارامل، همانند سیروپ شکلات، مایع‌ای شیرین‌تر و سبک‌تر است که با شکر و آب و مقدار کمی شیره درست می‌شود. سبک‌تر بودن این محصول نسبت به سس کارامل به دلیل نبودن کره و خامه در محتوای غذایی آن است. از سیروپ کارامل، به دلیل اینکه سیروپ کارامل راحت‌تر درون چای یا قهوه حل می‌شود و به آن مزه‌ای مطبوع می‌دهد، استفاده می‌شود. به همین دلیل، کارامل ماکیاتو و کارامل لاته از طعم‌های پرطرفدار قهوه هستند.

امروزه شرکت‌های بزرگ و مختلفی هستند که سیروپ‌های شکلاتی و کارامل با کیفیتی تولید و تهیه می‌کنند، مانند هرشیز، تیزر و ... . شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر، قهوه فوری کارامل لاته شرکت استارباکس را از فروشگاه تنقلات تهیه کنید.

قهوه فوری کارامل لاته استارباکس

منبع:

https://yourdreamcoffee.com/chocolate-syrup-recipe/

https://www.forkinthekitchen.com/caramel-simple-syrup/

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط

سس هاینز چگونه تولید شد؟

توسطارشیا نیک پور

سس تاباسکو

توسطارشیا نیک پور

کارامل چیست؟

توسطملیحه باغشاهی
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم