چای در فرهنگ های مختلف

توسط
دوست داشتن0

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که بعد از یک روز خسته کننده و پر مشغله، به خانه بازگشته و هیچ چیز به اندازه یک چای تازه دم خانگی، خستگی را از وجودتان بیرون نکرده باشد. این نوشیدنی در کشور ما اغلب به صورت دم کرده و گرم مصرف می‌شود. در ادامه با طریقۀ درست کردن چای در فرهنگ‌های مختلف و سرو کردن آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد:

چین:

چای به عنوان یکی از محصولات چین، قدمتی 5000 ساله دارد. به نظر می‌رسد که امپراطور چینی به نام "شن نونگ" در سال 2737 قبل از میلاد این نوشیدنی را کشف کرده است. گفته می‌شود این امپراطور زمانی که به صورت خیلی اتفاقی برگی از گیاه چای در ظرف آبش افتاده بود، برای اولین بار پی به این نوشیدنی برد. اکنون چای در چین به عنوان یک نوشیدنی دارویی شناخته شده و به طور گسترده به دلیل وجود فواید زیاد از آن استفاده می‌شود.

آمریکا:

بر اساس تحقیقات سازمان چای آمریکا، این نوشیدنی به عنوان دومین نوشیدنی پرطرفدار دنیا بعد از آب شناخته می‌شود. چای به صورت‌های متفاوت و بر حسب رسم و رسوم خاص هر منطقه در سراسر جهان مصرف می‌شود. در امریکا انواع مختلف چای سفید، سیاه و سبز وجود دارد و 85% درصد از مردم ترجیح می‌دهند تا آن را سرد بنوشند. جالب است بدانید در جنوب این کشور یک رسم عجیب وجود دارد که محلی‌های این منطقه چای خود را در کدوی تو خالی که به صورت ظرف در آمده است سرو می‌کنند.

روسیه:

چای بخش مهمی از فرهنگ روسیه را تشکیل می‌دهد و بیشتر به صورت گرم و برای دفع سرما استفاده می‌شود. روس‌ها در بعضی مواقع مقدار زیادی چای خشک در قوری ریخته و دم می‌کنند که اغلب از این روش در مهمانی و جشن ها با جمعیت زیاد استفاده می‌شود. در روشی دیگر لیوان شخصی هر فرد با چای مورد علاقه‌اش پر شده و سپس به آن آب جوش اضافه می‌شود.

مراکش:

در این شهر، چای نشانۀ مهمان نوازی است و از آن برای خوش‌آمد گویی استفاده می‌شود.چای نعناع در مراکش از شهرت زیادی برخوردار است به طوری که از گذشته تا کنون برای درست کردن آن مراسم خاصی در نظر گرفته شده است.

تایلند:

برای کسانی که چای‌های خامه‌ای را ترجیح می‌دهند، چای شیر تایلندی بهترین گزینه است. نام این نوشیدنی "Cha-yen" است که با چای" "Ceylon دم کرده به همراه شیر غلیظ و شکر ترکیب شده و در آخر با یخ سرو می‌شود.

*جالب است بدانید نوشیدن چای با نمک و کره هم طرفداران خاص خود را دارد.

چای کره تبت را گیاه چای، کره، آب و نمک تشکیل می‌دهد و از آن به عنوان یک نوشیدنی پر کالری به صورت روزانه مصرف می‌شود. در حالی که ممکن است از نظر خیلی‌ها، اضافه کردن چنین مادۀ چاق کننده ای(کره) به چای عجیب به نظر برسد اما این نوشیدنی در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین ها در ایالات متحده است و حتی طرفدارانش از آن به عنوان ماده ای با خاصیت چربی زدایی بالا یاد می‌کنند.

محصولات مرتبط: چای

منبع: www.dailymail.co.uk 

ترجمه: ملیحه باغشاهی

گروه خبری تنقلات

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم