فوايد شكلات(6)- كاهش فشار خون و تنظیم شدن قند

توسط
دوست داشتن0

 

فوايد شكلات(6)
مصرف روزانه شکلات فشار خون را کاهش می دهد و قند خون را تنظیم می کند

متخصصان تغذيه در مؤسسه ملي سلامت عمومي و محيط زيست هلند حدوداً ۲۴ ماده غذايي حاوي شكلات را در رژيم غذايي افراد مورد مطالعه فرار دادند، سپس ميزان كاكائوي دريافتي در يك روز را در هر فرد اندازه گيري كردند. بين كساني كه حداكثر مصرف شكلات را داشتند (يعني به طور ميانگين ۴ گرم در روز)، ميزان فشار خون سيستولي و دياستولي، بين ۱/۲ تا ۷/۳ ميلي متر جيوه، كمتر از ديگران گزارش شد.بر اساس اين تحقيقات، شواهد زيادي در دست است كه ثابت مي‌كند شكلات، فشار خون را كاهش می دهد.
متخصصان تغذیه در یک مطالعه جدید تاکید کردند که مصرف روزانه شکلات خالص نه تنها بازده کاری شما را بهبود می بخشد بلکه همچنین در پایین آوردن سطح فشارخون تاثیر مثبت دارد.متخصصان دانشگاه کالیفرنیا در سان دیه‌ گو تاثیر مصرف شکلات تلخ را روی دو گروه از موشهای آزمایشگاهی مورد بررسی قرار دادند. آنها به یک گروه از موش ها هر روز دوز مشخصی از نوعی شکلات خالص دادند اما به گروه دیگر این مکمل شکلاتی را ندادند.نتیجه بررسی عملکرد های هر دو گروه از موشها تایید کرد آنهایی که شکلات مصرف کرده بودند خیلی بهتر از گروه دیگر فعالیت داشتند.به گزارش روزنامه اکسپرس، ماده اصلی موجود در کاکائو که این خاصیت فوق العاده را دارد اپیکاتچین نامیده می شود. این ماده شیمیایی همچنین واکنش فیزیولوژیک بدن را در تست های عضلات پاها افزایش می دهد. مصرف روزانه شکلات تلخ در مقادیر اندک در پایین آوردن فشارخون در این موشها نیز موثر بود.
مورد ديگري که متخصصان شکلات را براي بيماران مفيد مي‌دانند در رابطه با بيماران مبتلا به ديابت است چرا که بايد به محض مشاهده اولين علايم كاهش قند خون، براي جلوگيرى از ايجاد هيپوگليسمى (کاهش قند خون) و كما، از يك خوراكى شيرين استفاده كنند. به همين دليل نوصيه اکيد وجود دارد که ديابتى‌ها هميشه چند حبه قند يا شكلات شيرين به همراه داشته باشند و به محض بروزعلائم هيپوگليسمي از آن استفاده کنند.
منبع:
worldfood.ir

 

تدوین:

گروه خبر تنقلات

 

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط

تویکس

توسطفرنام فرقانی

شکلات و رژیم غذایی

توسطفرنام فرقانی

ام اند ام

توسطفرنام فرقانی

ریتر اسپورت

توسطفرنام فرقانی

گران ترین شکلات دنیا

توسطفرنام فرقانی
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم