آشنایی با خواص نمکی از جنس دریا

توسط
دوست داشتن0

نمک یکی از مهم‌ترین عناصر غذایی در سراسر دنیاست و هیچ غذایی وجود ندارد که مقداری نمک در آن استفاده نشده باشد. این مادۀ خوراکی می تواند به غذا طعم داده و فواید مختلفی هم برای بدن فراهم آورد. البته این نکته را نباید فراموش کنیم که زیاده‌روی در مصرف آن می تواند کشنده هم باشد.

نمک انواع متفاوتی دارد که اغلب ما از نمک ید‌دار در آشپزخانه استفاده می‌کنیم، ولی نمک‌های دیگری هم هستند که شناخته شده‌ترین آن‌ها نمک دریایی است. نمک دریایی از تبخیر آب‌های شور بدست می‌آید و در مقایسه با نمک تصفیه شده، رنگ تیره تری دارد. این موضوع به این دلیل است که مواد معدنی ضروری را از خاک رس موجود در آب، جذب کرده است.

نمک دریا بر خلاف نمک تصفیه شده، فرآیند ساده‌ای را برای درست شدن پشت سر می‌گذارد و به همین دلیل، رطوبت و مواد معدنی باارزش خود را حفظ می‌کند، اما در مقابل برای تولید نمک تصفیه شده مراحل بسیار پیچیده است و شامل استخراج، تزریق ید، سفید کردن و رقیق کردن با آنتی کیک‌ها می‌شود. این نکته را در نظر داشته باشید که آب و هوا و مکان جغرافیایی استخراج نمک دریایی نیز نقش مهمی را در کیفیت و ترکیب مواد معدنی آن ایفا می‌کند.

فواید نمک دریایی:

-نمک دریایی نسبت به نمک‌های تصفیه شده از مواد معدنی بیشتری برخوردار است و به همین دلیل نمک سالم‌تری هم خواهد بود. همچنین این نمک نه از طریق مراحل صنعتی بلکه از طریق تبخیر آب شور دریاها بدست می‌آید.

-نمک دریایی طعم و مزه بهتری نسبت به نمک معمولی یا تصفیه شده دارد. به همین علت است که عد‌ه‌ای آن را نمک زنده و نمک تصفیه شده را نمک مرده نام نهاده‌اند. استفاده از نمک دریا در آشپزی می‌تواند تجربۀ جدید از هر غذا را منتقل کند.

-نمک دریا دارای مواد معدنی و عناصر طبیعی و مفید است که در سلول‌های پوستی وجود دارد. به همین دلیل است که نمک دریا مادۀ بسیار خوبی برای مصارف درمانی و زیبایی خواهد بود. امروزه بسیاری از پزشکان برای بیماران خود استفاده از این نمک را تجویز می‌کنند.

-نمک دریا حاوی فلوراید است که به سلامت دندان کمک می‌کند. فلوراید از دندان در برابر آسیب‌های اسیدی و پیشرفت پوسیدگی و کرم خوردگی حفاظت می‌کند. قرقرۀ منظم ترکیب آب ولرم و نمک دریایی به کاهش آفت، خونریزی لثه، زخم های دهانی و درد گلو کمک می‌کند.

-تحقیقات نشان داده‌اند که افراد مبتلا به ورم مفصل زانو پس از آب درمانی با نمک دریا، بهبود یافته‌اند. علاوه بر این، بر خلاف حمام با سدیم کلرید معمولی، اثر درمان نمک دریا تا چند هفته باقی می‌ماند.

منبع: https://www.organicfacts.net

ترجمه: ملیحه باغشاهی

محصولات مرتبط: نمک دریایی آسیاب دار دنی

نمک دریایی بدون گلوتن دنی

گروه خبری تنقلات

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم