تفاوت قهوه و اسپرسو چیست؟

توسط
دوست داشتن0

گاهی اوقات ساده‌ترین چیزهای دنیا هم می‌توانند بسیار سخت و پیچیده به نظر برسند. برای مثال به یک کافی شاپ می‌روید و زمانی که منو را مشاهده می‌کنید، با کلماتی مانند قهوه و قهوه اسپرسو روبه‌رو می‌شوید؛ در نگاه اول هر دو قهوه هستند ولی کمی تفاوت باعث به وجود آمدن تفاوت‌های طعم، شکل، غلظت و قیمت شده است. اما واقعا تفاوت این دو نوشیدنی پرطرفدار که روزانه توسط میلیون‌ها انسان روی زمین خورده می‌شود در چیست و چرا همیشه جدا از هم یاد می‌شوند؟

قهوه یکی از نوشیدنی‌های بسیار پرطرفدار است که به صورت‌های مختلف و از مزرعه‌های گوناگون جمع آوری شده، بسته بندی می‌شود و به آشپزخانۀ ما می‌رسد. انواع قهوه که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، به شرح روبه‌رو هستند: اسپرسو، کاپوچینو، مکا و آمریکانو هستند ولی هرکدام تفاوت‌های خاص خود را دارند که طعمشان را تغییر می‌دهد و طرفداران خاص خود را دارند.

امروز قصد داریم برای افرادی که علاقمند به خوردن این نوشیدنی خوشمزه هستند اما اطلاعات دقیقی در مورد انواع آن و اختلاف هایشان ندارند، توضیحاتی بدهیم که از این پس با خیال راحت نوشیدنی مورد علاقشان را درست کرده یا سفارش دهند و از آن لذت ببرند.

اسپرسو چیست؟

اسپرسو در واقع همان قهوه است که از ریشه اصلی جدا شده و تبدیل به یک ماده جدید شده است. قهوۀ اسپرسو، قهوه‌ای است که از عملیات عبور آب جوش با فشار زیاد از روی دانه‌های ریز شدۀ قهوه به دست می‌آید و غلیظ و خوشمزه است. از آنجایی که اسپرسو خود یک قهوه است، می‌توان از آن برای درست کردن قهوه‌های مختلف دیگر نیز استفاده کرد.

تفاوت قهوه و اسپرسو در چیست؟

 همانطور که گفته شد، اسپرسو و قهوه در اصل یک ریشه دارند و به سختی می‌توان آن ها را از یک‌دیگر جدا کرد. اما اگر دوست دارید این تفاوت را به معنای واقعی درک کنید، در یک کلام باید بگوییم قهوه آشامیدنی است که با ریختن آب جوش بر دانه‌های قهوه به دست می‌آید ، در حالی که اسپرسو یک نوع خاص از قهوه است که با ریختن آب داغ تحت فشار بر روی دانه‌های ریز قهوه ، آشامیدنی غلیظی بدست می‌آید.

برای درست کردن اسپرسو نیاز به زمانی مانند درست کردن قهوه دارید. زمان دم کشیدن اسپرسو بسیار کوتاه‌تر از قهوه است. همچنین دقت داشته باشید که یک فنجان اسپرسو گران‌تر از قهوه است؛ چرا که نیاز به دما و فشار بسیار بالا دارد و از دستگاه‌های گران قیمتی برای تهیه آن استفاده می‌شود.

در آخر باید بگوییم که اسپرسو محبوب ترین و سریعترین نوع قهوه از لحاظ رشد مصرف است و روز به روز به علاقمندان این ماده افزوده می شود.

منبع: www.portcityjava.com

ترجمه: ملیحه باغشاهی

گروه خبری تنقلات

محصولات مرتبط
اتمام موجودی
0 تومان
دانه قهوه STARBUCKS مدل DARK ESPRESSO ROAST بدون کافئین که تلخ و طبیعی و برگرفته از بهترین دانه های قهوه برزیل است که با رست طولانی مدت تلخی و طعم ویژه ی کاراملی رست به خود گرفته است.
345,000 تومان
پودر قهوه 250 گرمی LAVAZZA crema e gusto classico  - دارک رست و درجه گیرایی 7 از 10 و مناسب دستگاه موکاپات با طعم خامه پودر قهوه لاوازا کرما گوستو کلاسیک، قهوه ای از ترکیب دانه های روبوستا و عربیکا آمریکای جنوبی و...
345,000 تومان
پودر قهوه LAVAZZA  مدل ROSSA - مدیوم رست و مناسب همه دستگاه ها پودر قهوه لاوازا قرمز مدل روسا یکی از معروف ترین محصولات شرکت لاواتزا ایتالیا است.این قهوه مدیوم رست بوده و ترکیبی از دانه های قهوه عربیکا برزیلی و...
اتمام موجودی
0 تومان
دانه قهوه STARBUCKS مدل DARK Cafe Verona که متعادل و طبیعی و برگرفته از بهترین دانه های قهوه امریکای لاتین و با رست ایتالیایی است که به صورت جزئی کاکائو خالص نیز به آن اضافه شده است.
اتمام موجودی
498,000 تومان
پودر قهوه 200 گرمی STARBUCKS مدل COLOMBIA که از بهترین دانه های قهوه 100 درصد عربیکا ارتفاعات کلمبیا برداشت شده و با طعم و عطر میوه ای به صورت ملایم توسط استارباکز تفت داده شده است....
اتمام موجودی
320,000 تومان
پودر قهوه 250 گرمی LAVAZZA IL Mattino - لایت رست و  مناسب برای قهوه فیلتر پودر قهوه لاوازا متینو یکی از بهترین انتخاب های برای شروع یک صبح پر انرژی است. قهوه لاواتزا مدل ال متینو ترکیبی از آسیاب دانه های قهوه روبوستا...
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم