3 مرحله مهم برای تجربه بهترین قهوه ترک

توسط
دوست داشتن0

همانطور که خوردن برخی از خوراکی‌ها آداب و رسوم خاص خود را دارد، نوشیدن قهوه ترک هم آدابی دارد که اگر رعایت شود، می‌تواند بهترین تجربه نوشیدن قهوه باشد. آداب قهوه ترک شامل سه مرحله: درست کردن، سرو کردن و نوشیدن است که بسیار ساده هم هستند ولی شاید هیچگاه آن ها را رعایت نمی‌کردید. با خواندن این مطلب تا به انتها می‌توانید به رمز و رازی که در این نوشیدنی خوشمزه نهفته شده است دست یابید.

مرحله اول: درست کردن قهوه
1/ اولین گام در مرحله اول شامل انتخاب بهترین قهوه ترک است که به راحتی می‌توانید از سایت تنقلات آن را خریداری نمایید. محصولاتی که در سایت قرار گرفته‌اند از بهترین برندهای قهوه ترک هستند و انتخاب هر کدام می‌تواند برای این تجربه بهترین گزینه باشد.

2/ اگر قهوه ساده و پودر نشده را تهیه کردید، حتما آن را به حالت پودری ببرید. به طوری که کاملا یه دست شده باشد و تکه‌های بزرگ دانۀ قهوه در آن دیده نشود. این پودر باید یک دست و تمیز باشد.

3/ در مقابل هر 60 میلی لیتر آبی که درون قهوه جوش خود میریزید 5 گرم پودر قهوه اضافه کنید. دقت داشته باشید که برای درست کردن قهوه حتما از قهوه جوش استفاده کنید چرا که برخی از قوری با شیر گرم‌کن برای اینکار استفاده می‌کنند. به مقدار دل‌خواه همچنین می‌توانید شکر به قهوه خود اضافه نمایید.

4/ کاملا قهوه را با یک چنگال هم بزنید تا پودر درون آب به حرکت در آمده و کمی با آن ترکیب شود. سپس قهوه جوش را روی اجاق گذاشته و شعله آن را کم کنید. هر چقدر که قهوه آرام‌تر درست شود مزه بهترین خواهد داشت. هیچ گاه قهوه جوش را رها نکنید چرا که پس از گرم شدن ممکن است کف کرده و اجاق گاز شما را کثیف کند پس همیشه در هنگام درست شدن حواستان به آن باشد.

5/ بر روی اجاق گاز قهوه شروع به کف کردن می کند و به مرور با قاشق این کف‌ها را از بین ببرید تا اینکه قهوه درست شده و کاملا کف بکند. سپس قهوه جوش را از روی شعله برداشته و درون فنجان بریزید. اگر این فنجان یک فنجان سایز کوچک باشد لذت بیشتری را به همراه خواهد داشت.

6/ موقع ریختن قهوه به درون فنجان بهتر است آن را به دیواره‌های فنجان بریزید به جای آنکه دقیقا قهوه را در میانه فنجان بریزید. این باعث می شود تا رنگ قهوه خیلی بهتر شود. به هیچ عنوان دانه‌های پودری که در ته فنجان ته نشین شده است را نخورید چرا که لذت نوشیدن یک فنجان قهوه به بخش مایع آن است و زیر دندان رفتن مقداری پودر قهوه این حس را نابود می‌کند.

  • مرحله دوم: سرو کردن قهوه

1/ فرقی ندارد که قهوه را برای خودتان سرو می‌کنید یا قصد پذیرایی از مهمان خاصی را دارید، همیشه باید بهترین فنجان را برای سرو قهوه انتخاب نمایید. انتخاب یک فنجان سفید و تمیز می تواند روحیه شما را دو چندان کند. قهوه نوشیدن را تنها نباید به کاری ساده بپندارید بلکه باید با کمک آن تمام خستگی خود را خالی کنید.

2/ در کنار فنجان قهوه یک باقلوا یا قطاب ترکی و ایرانی قرار دهید تا شیرینی آن به قهوه شما هم اثر کرده و طعمی دل‌نشین را بسازد. شما می توانید آن را بین نوشیدن قهوه یا حتی بعد از آن میل کنید.

  • مرحله سوم: نوشیدن قهوه

1/ حتما یک دقیقه صبر کنید تا پودر قهوه کاملا ته نشین شود. دلیل این کار را بالاتر برای شما ذکر کردیم.

2/ تمامی قهوه را با هر غلظتی که هست نوش جان کنید اما نوشیدن را وقتی احساس کردید به پودرهای ته نشیدن شده رسیده‌اید، قطع کنید تا این لذت نابود نشود. اینجا می‌توانید در مورد مزایای قهوه بخوانید.


منبعwww.wikihow.com

ترجمه: ملیحه باغشاهی

گروه خبری تنقلات

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم