کورن فلکس، پولکی از جنس ذرت

توسط
دوست داشتن1

کورن فلکس یک صبحانۀ محبوب در دنیا است که اولین بار توسط برادران کلاگ در سال 1894 از ذرت فراوری شده تهیه شد.

ویل یکی از برادران کلاگ بود که تخصص خود را در زمینه تغذیه گرفت و در حال تحقیق برای یافتن یک نان قابل هضم بود. وی در حین تحقیقاتش به صورت تصادفی، ظرفی از گندم‌های جوشیده را  در آزمایشگاهش رها کرد و پس از چند روز با گندم‌های کاملا نرم شده روبرو شد. ویل گندم‌های نرم شده را صاف کرد تا تبدیل به پولک‌های کوچک شوند که خوردن آن‌ها آسان‌تر است. نتیجۀ به دست آمده به نظر خوب می رسید بنابراین پس از مدتی ذرت را به دلیل این که هضم راحت‌تر و توانایی رفع کمبود پروتئین در اکثریت مردم آمریکا که در آن زمان گیاه خوار بودند را داشت، جایگزین گندم کرد. 

آن‌ها در سال 1906 با نام تجاریBattle Creek  فعالیت خود را آغاز کردند و به سرعت محبوب شدند و در سال 1922 نام خود را به Kellogg تغییر دادند.  هم اکنون کورن فلکس‌های محبوب کلاگ در 160 کشور دنیا به فروش می‌رسند و سالانه 128 میلیارد ظرف از آن ها در دنیا خورده می‌شود. از آن زمان تاکنون بسیاری از برند‌های دیگر در صدد تولید این محصول برآمده‌اند.

به طور کلی کورن فلکس یک ورقه نازک از خمیر ذرت است. این خمیر را با پوسته‌های کوچک ذرت، شیر سرد و شکر تهیه می‌کنند که معمولا به رنگ زرد و نارنجی در می‌آید. این برگه‌ها ساختاری ترد دارند که برای نرم کردن آن از شیر استفاده می کنند.

کورن فلکس به دلیل ساختار ذرت منبع بسیار غنی از تیامین است. تیامین برای تامین انرژی و متبولیسم کربوهیدرات مفید است. حتی اگر دانه‌های ذرت حاوی فیبر نباشند، شما می‌توانید با اضافه کردن میوۀ تازه و یا انواع دانه‌های مغذی مانند فندق، بادام، تخمه و ... فیبر آن را تامین کنید.

در این مقاله به چند مورد از فواید این محصول مقوی اشاره می‌کنیم :

1-مجموعه ای غنی از ارزش های غذایی

کورن فلکس‌ها نه تنها بسیار خوش طعم و لذت بخش هستند، بلکه منبع مناسبی از انواع ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، مواد معدنی، فیبر و کربوهیدرات هستند. فولیک اسید موجود در ذرت برای تشکیل سلول‌های جدید، جلوگیری از ابتلا به بیماری سرطان کولون و بیماری قلبی نقش مهمی به عهده دارد.

2-مفید برای بیماران قلبی

غذاهای کم چرب احساس سیری به شما داده و جلوی خوردن غذاهای ناسالم و غیر ضروری را می‌گیرد. کورن فلکس به دلیل داشتن کلسترول کم برای بیماران قلبی گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

3-حاوی پروتئین

این محصول به محض مخلوط شدن با شیر، تبدیل به یک منبع غنی از پروتئین می‌شود. پروتئین برای افزایش ایمنی بدن، تنظیم آنزیم و هورمورن‌ها، ترمیم بافت‌های بدن و حفظ ساختار گلبول‌های قرمز خون بسیار ضروری است.

زمانی که کورن فلکس با مواد دیگری مانند عسل یا بادام مخلوط گردد، مزایای فوق العاده ی دیگری به رژیم غذایی خواهد داد.

4-کمک به حفظ سلامت ریه‌ها

طبق تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان روی دانه‌های ذرت، حاوی ماده ای به نام کاروتنوئید است که به سلامت ریه ها و جلوگیری از سرطان ریه کمک می کند.

5-مناسب برای کاهش وزن

نکتۀ بسیار جالب در مورد کورن فلکس ها این است که نه تنها میتوان آن ها را به راحتی تهیه کرد بلکه روش استفاده از آن ها نیز بسیار آسان است. با توجه به اینکه استفاده طولانی مدت از کورن فلکس باعث کاهش میزان کالری ورودی شده و حجم غذای مصرفی را کنترل می کند، در نتیجه کاهش وزن را به همراه خواهد داشت.

 

ترجمه: ملیحه باغشاهی

منبع: www.projectbritain.com

لینک محصولات مرتبط: کورن فلکس خروس 

کورن فلکس رژیمی اسپشیال کی میوه های قرمز

کورن فلکس رژیمی ساده اسپشیال کی

کورن فلکس های شنیکوپه

 

محصولات مرتبط
اتمام موجودی
215,000 تومان
کورن فلکس 400 گرمی KELLOGG'S Special k red fruits - حاوی گندم و برنج با میوه های قرمز (توت فرنگی و تمشک) غنی شده با آهن و دانه های کامل و ویتامین های B، نیاسین و اسیدفولیک 
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم