مارشمالو کبابی

یکی از خوراکی های خوشمزه ای که بیشتر در فیلم های هالیوودی و مخصوصا در انیمیشن ها دیده ایم و به طور اسرار آمیزی همیشه برای ما جای سوال داشته است " مارشمالو " نام دارد. این خوراکی پنبه ای و جالب را همیشه زمانی که عده ای دور هم جمع شده اند و در حال کبابی کردنش روی آتیش هستند مشاهده کرده ایم و هیچوقت اطلاعات دقیقی از آن بدست نداشتیم ولی حالا وقت آن رسیده است تا با این خوراکی جالب بیشتر آشنا شویم.

مارشمالو یک دسر فرانسوی است که حالت نرمی دارد و در دهان به راحتی آب می‌شود. این  آب‌ نبات نرم از مخلوط ژلاتین و سفیده تخم مرغ و شکر یا شیره نشاسته تهیه می‌‌شود و بافتی اسفنجی دارد و آن را می‌توان با اسانسها و پودر آجیل های متنوع باسلیقه خودتان آماده کنید.

مارشمالو را ابتدا به عنوان یک جایگزین دارویی میشناختند و در گذشته کاربردی درمانی داشته است. بسیاری از پزشکان قدیمی آن را برای گلو درد تجویز می کردند. البته این محصول درمانی یک مارشمالو ابتدایی بود و پس از آن با عسل و شکر فراوان ترکیب شد تا به حالت امروزی خود برسد. این روزها مواد تشکیل دهنده مارشمالو را آب، شکر، نمک، ژلاتین، وانیل، شربت ذرت و روغن گیاهی تشکیل می دهند. 

یکی از سنت های آمریکایی ها استفاده از مارشمالو در سفرهای خارج از شهر و برای تنقلات میان روز است. آن ها مارشمالو را روی یک سیخ چوبی قرار می دهند و روی آتش می گیرند تا کباب شود. کباب شدن مارشمالو باعث می شود تا لایه رویی به حالت کاراملی و کمی پخته شده تبدیل شود و زیر آن نیز یک حالت مایع وجود دارد که خوشمزگی خاصی را به این خوراکی می دهد.

از نظر ارزش غذایی باید بگوییم که مارشمالو حاوی 318 کیلوکالری انرژی، 8. 5 گرم پروتئین، 2.5 گرم فیبر رژیمی، 31 گرم چربی، 15 گرم چربی اشباع‌شده و 69 گرم کربوهیدرات است و می توان از آن به عنوان یک خوراکی یا تنقلات خوب و سالم استفاده کرد.

در دنیا شرکت های مختلف مارشمالو تولید می کنند که یکی از بهترین سازندگان آن هریبو است. این شرکت سال هاست مشغول تولید مارشمالوهای قابل باربیکیوست.

 

منبع:  www.webmd.com

ترجمه: ملیحه باغشاهی

گروه خبری تنقلات

نوشته‌های مرتبط

مارشمالو چیست

توسطالناز قانع
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم