بهشت عاشقان شکلات کدام شهر است ؟

توسط
دوست داشتن1

یکی از آرزوهای عاشقان شکلات پیدا کردن مکانی است که به هر طرف نگاه کنند تنها شکلات ببینند. آیا می‌دانید کدام کشورها بیشترین تولید شکلات در جهان را دارند؟

۴ کشور برتر در تولید شکلات، آمریکا، آلمان، سوئیس و بلژیک هستند. ۳۵ درصد از کل تولیدات شکلات در جهان در اروپای غربی و ۳۰ درصد اضافی دیگر در آمریکا تولید می‌شود. جالب اینجاست که هیچکدام از تولیدکنندگان عمده شکلات دارای منابع کاکائو نیستند و هیچ یک از کشورهایی که منبع تولید کاکائو هستند، مراکز بزرگ تولید شکلات نیستند.
آمریکا
تولید شکلات در آمریکا از طریق مهاجران اروپایی آغاز و با شرکت هایی مانند مارس و هرشیز معرفی شد. آمریکا یکی از بزرگترین تولید کنندگان با کیفیت شکلات است. تولید کنندگان شکلات در آمریکا سالانه بیش از 20 میلیارد دلار درآمد دارند. دفتر مرکزی شرکت هرشیز یکی از معروف‌ترین برندهای جهانی شکلات، واقع در شمال آمریکا در شهر هرشی (Hershey) پنسیلوانیا است.
بیشتر شرکت‌های بزرگ تولید کننده شکلات در آمریکا دانه‌های کاکائو مورد نیاز خود را از ساحل عاج، واقع در غرب آفریقا خریداری می‌کنند. شهرهای نیویورک و سانفرانسیسکو از شهرهای مهم فروش شکلات هستند و نیویورک مرکز اصلی فروشگاه شکلات‌های خاص است. از فروشگاه‌های معروف این شهر می‌توان به شکلات بار، ماری بل، لی لاک و ریچارد دیزاین اشاره کرد.
آلمان
تولید کنندگان شکلات در آلمان سالانه در حدود ۱۰ میلیارد دلار درآمد دارند و شهر کلن، پایتخت شکلات آلمان شناخته می‌شود. 

اغلب فروشگاه‌های شکلات در آمریکا از شهر کلن، شکلات وارد می‌کنند و این شکلات‌های وارداتی را در کنار شکلات‌های برند آمریکایی خود می‌فروشند. شرکت شکلات‌های اشتولورک (Stollwerck) یکی از مشهورترین تولیدکنندگان شکلات در آلمان است. از دیگر برندهای معروف شکلات در آلمان می توان به خانه شکلات (la maison du chocolat)، تورتشن (Tortchen) و لئونیداس (Leonidas) اشاره کرد. 

سوئیس
سوئیس کشوری که به شکلات‌هایش مشهور است و شهر زوریخ یکی از مکان‌های اصلی تولید شکلات در سوئیس محسوب می‌شود. تولید شکلات یکی از منابع اصلی درآمدی کشور سوئیس است. از برندهای مشهور شکلات‌های سوئیسی می‌توان به لینت، توبلرون، نستله و اشپرونگلی اشاره کرد.
تولید شکلات در سوئیس به قرن ۱۷ بازمی‌گردد. از قرن نوزده به بعد تا پایان جنگ جهانی دوم، صنعت شکلات سوئیس به شدت صادرات گرا بود. امروزه سوئیسی‌ها یکی از بزرگ‌ترین مصرف کنندگان شکلات‌های تولیدی در کشور خود هستند. در سال ۲۰۰۰، تقریبا ۵۴ درصد از شکلات تولیدی در کشور، توسط سوئیسی‌ها مصرف شد. همچنین سوئیس بالاترین میزان مصرف سرانه شکلات در جهان را دارد که هرساله در حدود ۱۴ کیلوگرم است. درآمد سالانه فروش شکلات در سوئیس در حدود ۱۴ میلیارد دلار است که یعنی دومین کشور از نظر درآمد حاصل از فروش و صادرات شکلات است.
بلژیک
بلژیک نیز به خاطر شکلات‌هایش شهرت جهانی دارد و مرکز بزرگ تولید شکلات است. بلژیک حدود ۱۴ کارخانه شکلات سازی و بیش از ۲۰۰۰ کارگاه شکلات سازی، خانه شکلات و شکلات فروشی دارد. گودیوا، یکی از معرو‌ف‌ترین شکلات های جهان در بروکسل، پایتخت بلژیک، تولید می‌شود. شکلات‌های بلژیکی سالانه در حدود ۱۲ میلیارد دلار فروش دارند.
از سال ۱۸۸۴، شکلات‌های بلژیکی طبق قانون تولید می‌شود. برای اطمینان از خلوص شکلات و جلوگیری از استفاده از چربی بی‌کیفیت خارجی، طبق قانون بلژیک باید حداقل ۳۵ درصد کاکائو خالص در تولید شکلات‌های بلژیکی استفاده شود. افتخار صنعت شکلات بلژیک، اتکا بر روش‌های سنتی تولید و شامل ممنوعیت استفاده از چربی‌های مصنوعی و گیاهی است. لذا در بلژیک بسیاری از شکلات ها دستی و بدون تجهیزات مدرن ساخته می‌شوند.
معروف‌ترین شکلات مغز دار بلژیک، یعنی پرالین بیش از صد سال است که در این کشور تولید می‌شود.
در بلژیک بیش از 170 هزار تن شکلات در سال فروخته می‌شود و هر بلژیکی، سالانه بیش از 11 کیلوگرم شکلات مصرف می‌کند.
یکی از نکات جالب در مورد گردشگران این شهر این است که، شش میلیون گردشگری که در سال از بروکسل دیدن می‌کنند محال است این شهر را بدون خرید یک یا چند بسته شکلات پرالاینز ترک کنند و تورهای گردشگری حتما یک روز از گشت‌های خود را به بازدید از کارخانه ها، کارگاه‌های شکلات سازی و خانه‌های شکلات بروکسل اختصاص می‌دهند. 

منبع: https://www.investopedia.com/articles/investing/093015/4-countries-produce-most-chocolate.asp

گروه خبری تنقلات

محصولات مرتبط
37,000 تومان
شکلات MARS مارس 51 گرمی - محصول هلند شکلات مارس حاوی مقدار قابل توجهی از کلسیم،آهن و ویتامین‌هایB1،B2وB3 است.البته این موارد به میزان کمتری در مقایسه با منابع دیگر مغذی همراه با شکلات مارس هستند.در کل، شکلات مارس به...
49,000 تومان
شکلات 50 گرمی SNICKERS - فرآورده بادام زمینی با روکش شکلات - محصول هلند شکلات SNICKERS با بادام زمینی بو داده، نوقا، کارامل و شکلات شیری، یک شکلات کامل و مقوی است که می تواند گرسنگی شما را کنترل کند
اتمام موجودی
97,000 تومان
شکلات 100 گرمی Toblerone Swiss Dark Chocolate Bar تلخ - شکلات تلخ  شکلات تلخ Toblerone سوئیس یک شکلات تخته ای محبوب است که توسط شرکت شکلات سوئیسی Toblerone ساخته می شود. همانطور که از نامش پیداست، شکلات تخته ای تلخ...
اتمام موجودی
26,000 تومان
شکلات شیری 42 گرمی KITKAT chuncky peanut butter - ویفر کرمدار کره بادام زمینی با روکش شکلات شیری  از شکلات شیری لذیذ، یک ویفر ترد و یک لایه کره بادام‌زمینی خامه‌ای KitKat لذت ببرید. هر لایه ویفر دارای ترکیبی عالی از...
اتمام موجودی
41,000 تومان
شکلات توئیکس 2 تکه ای TWIX Caramel Full Size Candy Bar - بسکوییت و کارامل با روکش شکلات 50 گرمی - محصول هلند TWIX ترکیبی عالی از کلوچه ترد، کارامل خوشمزه و شکلات خامه ای است. 
اتمام موجودی
56,000 تومان
شکلات شیری 50 گرمی Kinder chocolate - با مغز شیری 4 انگشتی  به دلیل مصرف و علاقه کودکان به این شکلات خوشمزه، از بالاترین کیفیت مواد ساخته شده. هر نوار بسته بندی شده به صورت جداگانه طعمی منحصر به فرد از پر کردن شیر و...
اتمام موجودی
97,000 تومان
شکلات شیری 100 گرمی TOBLERONE swiss milk chocolate with honey & almond - با مغز عسل و بادام شکلات شیری Toblerone سوئیسی با عسل و بادام یکی دیگر از انواع محبوب شکلات Toblerone است. همانطور که از نام آن پیداست،...
اتمام موجودی
183,000 تومان
شکلات تلخ 100 گرمی LINDT Excellence 78% - شکلات تلخ لینت اکسلنس شکلات تلخ لینت اکسلنس با ۷۸٪ تلخی کاکائو، یکی از محبوب‌ترین انواع شکلات‌های تلخ در بازار است. این نوع شکلات با استفاده از بهترین دانه‌های کاکائو تهیه...
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم