تاریخچه بیسکوئیت دایجستیو

توسط
دوست داشتن1

از سال‌ها پیش بیسکوئیت‌هایی تولید می‌شوند که بیشتر آن ها را به نام ساقه طلایی می‌شناسیم. این بیسکوئیت‌های خوشمزه طرفداران خاص خود را دارند ولی شاید اکثریت این طرفداران هم نمی‌دانند که در دنیا به این نوع از بیسکوئیت ها، دایجستیو گفته می‌شود. در اینجا قصد داریم تاریخچه‌ای از بیسکوئیت دایجستیو را برای شما شرح دهیم.

در ابتدا به سراغ معنی لغوی این بیسکوئیت می‌رویم. واژه دایجستیو از دستگاه گوارش گرفته شده است و اشارۀ مستقیمی به خاصیت "ضد اسیدی" بودن این بیسکوئیت‌ها دارد. برای اولین بار وقتی این خوراکی‌ها تولید شدند، مقداری سدیم بی کربنات در آن‌ها استفاده شد که همین خاصیت ضد اسیدی را بالا می‌برد و هضم را راحت‌تر می‌کرد.

برای اولین بار در سال 1839 دو پزشک اسکاتلندی برای تولید خوراکی که هضم راحتی داشته باشد، مشغول به کار شدند و توانستند به این نوع از بیسکوئیت برسند. آن‌ها این بیسکوئیت را اولین بار در سال 1876 به فروش رساندند و پس از گذشت نزدیک به 20 سال راز اصلی نهفته در آن را در یک کتاب آشپزی فاش کردند. این بیسکوئیت در سال 1912 به تمامی جهان صادر می شد و بسیاری آن را به عنوان خوراکی مقوی که حاوی غله و گندم است، می‌شناختند.

کمی به عقب برمی‌گردیم ، سال 1889 درست زمانی که حق اختراع این محصول به ثبت رسید تا بیشتر با راه پرفراز و نشیب دایجستیو برای تبدیل شدن به یک خوراکی محبوب آشنا شویم. در آن سال مونتگومری اهل انگلستان یک فرم ثبت اختراع آمریکایی را پر کرد که در آن طرز تهیه این بیسکوئیت قرار داشت. او ادعا کرد که محصول غذایی او می‌تواند عملیات قندسازی در بدن را بهبود بخشیده و غذایی ابداع کرده است که می‌تواند به انسان‌هایی با سیستم گوارشی ضعیف کمک به‌سزایی کند.

جالب است بدانید که این بیسکوئیت‌ها در کشور آمریکا ممنوع هستند و تحت همین نام به فروش نمی‌رسند! اگر کسی به دنبال بیسکوئیت دایجستیو باشد، باید به مغازه‌هایی برود که خوراکی‌های وارداتی را به فروش می‌رساند یا می‌تواند آن را با نام‌های متفاوت از فروشگاهایی که فروش آنلاین دارند خریداری کنند. اگر مایل بودید درباره کرۀ بیسکوئیت هم اطلاعاتی کسب کنید روی این لینک بزنید.

منبع: www.cooksinfo.com

ترجمه: ملیحه باغشاهی

محصولات مرتبط: DIGESTIVE

گروه خبری تنقلات

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم