چگونه پوره سیب زمینی درست کنیم

توسط
دوست داشتن0

دستور غذایی که در زیر آورده‌ایم، بسیار ساده و مناسب برای مهمانی به صرف شام است. شما می‌توانید با استفاده از سیب زمینی در 20 دقیقه پوره‌ای خوش طعم و خوش مزه درست کنید.

مواد لازم:

حدود 90 گرم سیب زمینی پوست کنده و برش داده شده

1/4 پیمانه خامه

4 قاشق غذاخوری کره

جوز هندی 1/4 قاشق چای خوری

1/2 قاشق چای خوری فلفل سیاه

3 عدد زردۀ تخم مرغ

 

1)سیب زمینی‌های پوست کنده و برش داده را در یک قابلمۀ بزرگ ریخته و به آن‌ها نمک و آب اضافه می‌کنیم، به طوری که آب روی سیب زمینی‌ها را بپوشاند تا بعد از 20-25 دقیقه به جوش آید.

2)زمانی که سیب زمینی‌ها در حال جوشیدن هستند، 2 قاشق غذاخوری کره به آن اضافه می‌کنیم. توجه کنید که از قبل فر را روی 425 درجه قرار داده‌ایم.

3)زمانی که سیب زمینی‌ها پخت، آن‌ها را در یک قابلمۀ دیگر با شعلۀ پایین قرار می‌دهیم. 2 قاشق غذا خوری کره را نیز اضافه می‌کنیم. سپس سیب زمینی‌ها را له می‌کنیم تا کره به خوبی در بافت سیب زمینی‌ها قرار گیرد. بعد از آن جوز و فلفل سیاه را اضافه می‌کنیم و دوباره به له کردن ادامه می دهیم. زردۀ تخم مرغ و مقداری نمک را هم در مرحلۀ آخر به آن اضافه می‌کنیم و آن قدر به هم می‌زنیم تا مخلوطی یک دست شود.

4)می‌توانید با استفاده از یک قیف، پورۀ درست شده را روی یک سینی به صورت دایره در آورید. در انتها مقداری کره روی پوره‌ها بمالید و در فر با دمای 425 درجۀ فارنهایت به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا به رنگ طلایی در بیاید.

www.simplyrecipes.com :منبع

ترجمه: ملیحه باغشاهی

گروه خبری تنقلات

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم