نگاهی به مهم ترین خواص درمانی نارگیل

توسط
دوست داشتن0

نارگیل یکی از خوراکی های خوشمزه‌ای است که این روزها به روش‌های مختلف مانند پودر در صنایع غذایی کاربرد فراوانی دارد. این میوه سفت و سخت با قلبی سفید سال‌هاست که به عنوان یک خوراکی مفید با میلیون‌ها خاصیت شناخته می‌شود و پزشکان تا به حال توانسته‌اند خواص درمانی فراوانی را برای آن پیدا کنند. این خواص را برای شما به صورت خلاصه آورده‌ایم که در ادامه بررسی خواهیم کرد:

زخم‌‏های دهانی: غرغره کردن شیرۀ حاصل از نارگیل رنده شده برای تسکین و معالجۀ زخم‏‌های دهان مفید است.

کرم‏‌ها: جوشاندن ریشه نارگیل با مقدار کمی از انقوزه برای پاک سازی و رهایی از کرم‌های روده بسیار نافع است.

اسهال: آب نارگیل یک غذای ایده‏ آل برای جایگزین کردن مایعات از دست رفته در اسهال می‌باشد. گرفتن آب نارگیل بسیار سخت است اما وجود میلیون‌ها خاصیت در آن می‌تواند دلیل محکمی به عنوان انگیزه برای به دست آوردن آب نارگیل باشد.

رشد موها: شستشوی موها با شیرۀ نارگیل یک عمل بسیار موثر برای تغذیه قسمت‌های انتهایی ریشۀ موها است. این کار در بین هندی‌ها که موهایی بسیار جذاب دارند، شایع است. البته این کار هزینه زیادی خواهد داشت به همین دلیل استفاده از شامپوهای با کیفیت با رایحه نارگیل را به شما توصیه می‌کنیم.

سردرد: آب نارگیل سردردی را که در اثر تماس زیاد با نور خورشید بروز می‌کند، تسکین می‌دهد. شما همچینین می‌توانید از شیر نارگیل یا پودر نارگیل در شیر و شیرموز خود استفاده کنید.

زخم و جراحت: اگر بر روی دست خود زخمی دارید که بیش از یک ماه است جای آن باقی مانده و نمی‌رود به سراغ نارگیل بیایید. روغن کهنۀ نارگیل، تسکین دهنده سریع زخم‌‏ها می‌‏باشد.

خارش: در خارش‏‌های معمول، شیر نارگیل برای کاهش التهابات سودمند و کاربردی است.

جای زخم (اسکار): پوست درخت‏ انجیر مقدس هندی و انجیر معابد را در شیر نارگیل به صورت خمیر در آورده و در سرتاسر زخم‌ها بمالید. این کار به تسکین و ترمیم پوست به دلیل خاصیت‏ قابض و مغذی بودن این ترکیب، کمک می‏‌کند.

اگزما: چند عدد سیر را در روغن نارگیل بیندازید و روی شعلۀ گاز قرار دهید تا رنگ آن تیره شود. سپس این سیرها را در روغن نارگیل له کنید. بعد، آن را از صافی رد نمایید. این مخلوط یک ترکیب موثر برای رفع التهابات ناشی از اگزما است.

سنگ‌‏های مثانه: برای درمان سنگ‌‏های مثانه گل‌های نارگیل را خشک کرده و پودر کنید و سپس آن را با ماست بخورید.

منبع: www.sunwarrior.com

ترجمه: ملیحه باغشاهی

گروه خبری تنقلات

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم