آشنایی با قهوه های ریو

توسط
دوست داشتن0

قهوه ریو چیست؟

از چهاررا استامبول تهران که عبور می کنید بوی قهوه تمام مشامتان را پر می کند. بوی قهوه های ریو یک قرن خاطره را وارد قلب شما خواهد کرد. اکنون قهوه های ریو در سایت تنقلات برای سراسر کشور عرضه می شود تا همه بتوانند این قهوه خوش طعم را تجربه کنند. اگر شما با این قهوه آشنا هستید پس حتما طعم و مزه آن را نیز تجربه کرده اید، اما اگر تا به حال با این قهوه آشنا نشده اید این مقاله می تواند بسیار برای شما مفید باشد تا بتوانید به صورت کامل با این قهوه آشنا شوید. در ادامه با تاریخچه این قهوه آشنا خواهید شد.

تاریخچه قهوه ریو

این قهوه بسیار خوش طعم در سال 1311 توسط یک بانوی ارمنی در تهران تاسیس شد. این قهوه فروشی که به اسم ریو شناخته شده می توان گفت یکی از بهترین و با کیفیت ترین نوع قهوه را در معرض فروش قرار داده است. البته امروزه این قهوه فروشی نیز در همان مکان پابرجا است و نسل به نسل چرخیده می شود.

ریو چه نوع قهوه هایی دارد؟

 قهوه ریو انواع مختلفی از قهوه ها از جمله فرانسه، ترک و اسپرسو را دارد و در ترکیب انواع قهوه برای به دست آوردن یک قهوه ناب بسیار تبهر دارد. قهوه ریو در زمینه فروش قهوه ترک بسیار مشهور و معروف بوده و انواع قهوه ترک بسیار خوش طعم و بی نظیر را در اختیار مردم قرار می دهد. تمام کسانی که طرفدار قهوه ریو می باشند به خوبی می دانند که این قهوه طعم و عطر بسیار بی نظیری دارد و حاصل تجربه ای به مدت 9 دهه می باشد.

فعالیت  قهوه ریو به چه صورت است؟

این قهوه از چندین سال پیش تا به حال، در حقیقت از سال 90 به بعد این قهوه فعالیت خود را در زمینه صنعتی آغاز کرده و واردات و صادرات قهوه را رونق بخشیده است. صادرات قهوه ریو به بسیاری از کشوره های خاورمیانه از دهه 90 آغاز شده است. این قهوه با همین اسم در این کشورها شناخته شده و به سرعت محبوبیت پیدا کرده.

   انواع قهوه های ریو

  •     قهوه ترک

قهوه ترک روشی برای دم آوری قهوه است که در ابتدا در یمن،خاورمیانه، شمال آفریقا، قفقاز و بالکان استفاده می شود و اولین بار در سال 1555 توسط دو تاجر سوری به استانبول آورده شد و در قرن هفدهم هم به یک بخش ضروری از مراسم های دربار عثمانی تبدیل شد. بعدها همین قهوه به اروپا راه پیدا کرد و امروزه با نام قهوه یونانی در منوها شناخته می شود.

 قهوه های ترک ریو از قهوه های شناخته شده در ایران است که شامل سه مدل هستند

  1.       قهوه ترک نرمال(لایت):

این قهوه به اسم قهوه ترک لایت نیز معروف است و رنگ روشنی نیز دارد و عطر و طعم قوی خود را حفظ      می کند. قهوه ترک نرمال کافئین بالایی دارد و کیفیت بالای لوبیاهای برشته  شده و دمای استاندارد آن سبب رنگ روشن تر قهوه شده است.  قهوه های لایت رست معمولا قهوه‌هایی با رنگ روشن‌تر بوده و تقریبا روغنی در آن‌ها وجود ندارد. این ترکیب سبب شده است که طعم ملایمی را از آن دریافت کرده و تلخی آن چندان بالا نباشد. اسیدیته این نوع قهوه‌ کم بوده و همین سبب کاهش طعم ترشی خواهد شد.می توانید از قهوه ترک لایت ریو به عنوان یک نوشیدنی لایت و جذاب برای شروع یک روز خوب استفاده کنید.

  1.       قهوه ترک مدیوم :

ذائقه ایرانی ها معمولا به سمت تلخی کمتر است و قهوه ترک مدیوم ریو برای افرادی مناسب است که بدنبال کافئین مناسبی در روز هستند اما تمایلی به تلخی زیاد ندارند. این مدل قهوه ریو ترکیبی از دانه های روبوستا است, کافئین بسیار بالایی دارد و همین بهترین گزینه برای ورزشکاران و افرادی است که فعالیت روزمره بیشتری دارند. اما اگر نوشیدنی‌های سنگین و به شدت تلخ دوست ندارید، با قهوه ترک مدیوم می‌توانید طعمی بهتر و متعادل‌تر را دریافت کرده و از آن لذت ببرید. افرادی که صبح زود بلند می شوند و به دنبال انرژی هستند می توانند این مدل قهوه را امتحان کنند. قهوه ترک مدیوم ریو دارای اسیدیته کمی است به همین خاطر طعم ترشی کمتری در آن دریافت احساس خواهید کرد.

         قهوه ترک دارک

اگر به رست قهوه به میزان بیشتر علاقه‌دارید، می‌توانید قهوه ترک دارک ریو را امتحان کنید و حداکثر میزان کافئین را داشته باشید. این محصول برای افرادی مناسب خواهد بود که به دنبال طعم تلخی بیشتر و میزان کافئین بیشتری هستند. این قهوه مناسب استفاده در اول صبح برای ایجاد انرژی کافی برای بقیه روز است، با این محصول، حداکثر میزان تلخی را دریافت کرده و تجربه دلنشینی از یک قهوه دارک رست را خواهید داشت.

  •      قهوه اسپرسو و دمی

اسپرسو نسبت به قهوه های معمولی ویژگی هایی دارد و به واسطه ذرات جامد معلق بیشتر، طعم خاص و شدیدتری هم دارد. اسپرسو محلول بیشتری به همراه دارد و یک لایه کرم قهوه ای هم روی نوشیدنی آن بوجود می آید که ظاهری جذاب تر پیدا می کند. دانه هایی که برای اسپرسو استفاده می شود درست تر آسیاب می شوند.

  1.        قهوه استرانگبلند ریو (Strong Blend)  همانطور که از نامش پیدا است قهوه ای غلیظ با کافئین بالا و رست تیره و بالا  است. بنابراین یکی از انواع قهوه هایی است که دارای طعمی قوی و غنی است. از ویژگی های مهم این قهوه می توان قدرت دم‌آوری بالای آن را نام برد. لذا شیوه دم‌آوری این قهوه، در قوی شدن طعم آن بسیار تاثیرگذار است. یعنی هر چقدر فرآیند دم کردن این قهوه طولانی‌تر شود، طعم نهایی، قوی‌تر و جذاب‌تر است. قهوه استرانگ بلند ریو طعمی تلخ و دودی همراه با ترشی کم دارد و عطر آن نسبت به سایر قهوه کمتر است. از مهمترین ویژگی های قهوه استرانگ بلند ریو ترکیب دانه های تازه مختلف قهوه است.
  2.       قهوه سوماترا مدیوم:

این قهوه یکی از محبوب ترین قهوه های جهان است که از جزیره سوماترا که محل برداشت و تولید این نوع قهوه است گرفته شده. سوماترا یکی از جزایر زیبا در اندونزی است و شرایطی بسیار خوب برای رشد و پرورش قهوه دارد، خاک متعادل همراه با موقعیت استوایی جزیره شرایط ایده آلی را برای کشت قهوه فراهم می کند. تولید قهوه در جزیره سوماترا در سال 1884 میلادی نزدیک سواحل لیک تابا بزرگ ترین دریاچه آتش فشانی دنیا برمی گردد. طعم قهوه سوماترا با طعم سایر قهوه ها تفاوت زیادی دارد. این قهوه نسبت به سایر قهوه ها اسیدیته کمتری دارد و بدنه‌ی دانه های قهوه سوماترا قوی و پر (full, and heavy body) است.در سوماترا به دلیل آب و هوای مرطوب نمی توان از روش خشک کردن قهوه به سبک کشورهای دیگر استفاده کرد و کشاورزان وقتی میوه های قهوه هنوز مرطوب هستند می چینند و تا بارش بعدی تنها 4 ساعت فرصت دارند تا قهوه را خشک کنند به همین دلیل نیمی از رطوبت قهوه باقی خواهد ماند.

  1.       قهوه کلمبیا مدیوم:

نام قهوه کلمبیا از خاستگاه آن، یعنی کلمبیا گرفته شده است . کلمبیا سومین تولید کننده قهوه عربیکا در جهان می باشد.این قهوه در چند سال اخیر در کشور مورد استقبال زیادی قرار گرفته. قهوه کلمبیا ریو 100% عربیکا بوده و میزان رست آن متوسط است. این قهوه اسیدیته یا ترشی زیاد، غلظت متوسط و عطر بسیار زیادی دارد. قهوه کلمبیا ریو برای قهوه سازهای چکه ای برقی یا دراپ کافی ها مناسب است.

     4.قهوه فرانسه فرنچ کافی مدیوم:

این قهوه یکی از نوشیدنی های محبوب در جهان است که به دلیل کافئین کمی که دارد برای همه افراد مناسب است. قهوه فرانسه سبک است و غلظت کمی دارد به همین دلیل می تواند یک انتخاب بسیار مناسبی برای صبحانه همه اعضای خانواده باشد. برای دم کردن این قهوه شما نیاز به دستگاهی به اسم فرنچ پرس یا  دستگاه برقی قهوه فرانسه دارید. دانه های قهوه فرانسه ریو ترکیبی از قهوه عربیکا و روبوستا است. این دانه‌ها به نسبت مناسب با هم ترکیب، برشته و آسیاب می‌شوند. قهوه ریو در انجام این ترکیبات با توجه به سلیقه و ذائقه ایرانی ها بسیار تبحر دارد.  

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پشتیبانی : 88973767-021

حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم